یاسین

معرفی عناصر تهاجم فرهنگی

یاسین

معرفی عناصر تهاجم فرهنگی

۱۸دی

احمد باطبی کیست ؟

چهارشنبه, ۱۸ دی ۱۳۹۲، ۰۸:۱۲ ب.ظ
احمد باطِبی، از دانشجویانی که در وقایع 18 تیر سال 1378 دستگیر و پس از مدتی به آمریکا رفت. او به اصطلاح فعال حقوق بشر ایرانی، مقیم آمریکا است.

زندگینامه

احمد باطِبی (متولد 4 خرداد 1356 در شیراز)، او به اصطلاح فعال حقوق بشر ایرانی ، مقیم آمریکا است. او از دانشجویانی بود که در وقایع 18  تیر 1378 دستگیر شد و پس از مدتی به امریکا رفت.


بازداشت

وی در وقایع 18 تیر 1378 و کوی دانشگاه تهران دستگیر شد و به اتهام اقدام علیه امنیت ملی کشور در کنار سه تن دیگر؛ اکبر محمدی (که همراه با برادرش دستگیر شده بود)، مهرداد لهراسبی و عباس دلدار دستگیر شد. وی با قصد ایجاد تشویش و شوراندن دانشجویان سعی در ایجاد اغتشاش و جو ناسازگاری در دانشگاه را داشت که دستگیر شد.



خروج از ایران

باطبی که یکی از زندانیان سیاسی وقایع هیجده تیر بوده‌است، که از مرخصی استعلاجی خود استفاده کرده و نوروز 1387 ایران را ترک کرد. وی توسط یکی از رابطان حزب دموکرات کردستان ایران و با کمک اعضای آن توانست از ایران خارج شود. دفتر سازمان ملل در اربیل امکان خروج و سفر وی را به سوئد ایجاد کرد اما وکیل او لیلی مظاهری توانست امکان سفر او به آمریکا را فراهم کند.

 

فعالیت رسانه ای

احمد باطبی از سال 1377 با نشریات دانشجویی فعالیت رسانه‌ای خود را آغاز کرد و در دوران مرخصی در سال‌های زندان نیز با نام‌های مستعار گوناگون مانند الهام اویسی، الف-ب و طیب احمدی با نشریات و تارنماهای بخارا، روز آن‌لاین، رادیو زمانه و... به عنوان عکاس و روزنامه‌نگار همکاری داشته‌ است.

او همچنین از سال 2008 با بخش پارسی صدای آمریکا همکاری داشت ولی در اکتبر 2011 و در پی اعمال برخی سیاست‌ها از سوی رامین عسگرد، رئیس بخش فارسی صدای آمریکا همکاری او به همراه سه نفر دیگر از برنامه سازان مطرح این رسانه خاتمه داده شد. این اقدام رامین عسگرد با واکنش‌های فراوانی از سوی مخاطبین صدای آمریکا مواجه شد. اما مدت کوتاهی پس از این اقدام، در تاریخ 30 دسامبر 2011 ، احمد باطبی و کورش صحتی از نو توسط صدای آمریکا دعوت به کار شدند. احمد باطبی هم اکنون به عنوان خبرنگار، نویسنده و تهیه کننده خبرهای مربوط به داخل ایران، در بخش فارسی صدای آمریکا (PNN) مشغول به کار است.

 

تشکیلات برون مرزی

وی پیش از خروج از ایران در سال 2008 میلادی، به همراه برخی از زندانیان سیاسی همچون کیوان رفیعی، سازمان حقوق بشری را به نام مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران تاسیس کرد. مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در 2009 میلادی در ایالات متحده آمریکا به عنوان یک سازمان حقوق بشری غیر انتفاعی به ثبت رسید.

احمد باطبی هم اکنون مسئولیت تشکیلات برون‌مرزی و سخنگویی «مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران» را بر عهده دارد. وی در سالهای اخیر با همین عنوان در همایش‌های جهانی شرکت کرده و گزارش‌های کذب مربوط به وضعیت حقوق بشر ایران را به نمایندگی از مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران ارائه کرده‌است.

 

باطبی وهمجنس بازی

این عنصر ضد انقلاب در تازه ترین فعالیتش به همجنس بازی روی آورده است و در فیس بوک عکس حمایت از همجنسگرایان را قرار داده و نوشته است: «دوستان می‌پرسند این علامت یعنی چی . یعنی من از حق انسانهای همجنس خواه برای ازدواج و تشکیل خانواده و بهرمندی از حقوق اجتماعی دفاع میکنم. یعنی من همچین آدمی هستم.»

 صفحه فیسبوک احمد باطبی


کولی دادن احمد باطبی به همسر هشتم خود



 احمد باطبی که در خارج از کشور خود را فعال به اصطلاح حقوق بشر می داند این روزها سرگرم مبارزه سیاسی برای آزادی ایران است! وی که تا قبل از انتشار عکس بحث برانگیزش در فیس بوک سابقه ازدواج با هفت زن را در کارنامه داشت این روزها مشغول کولی دادن به همسر هشتم ش است. ه گزارش پایگاه حقوق انسانی و اولیه بشر [از سایت های معاند و ضدانقلاب] احمد باطبی با این کار ثابت کرد که نه تنها در عرصه سیاسی می تواند همزمان چندین پست سازمانی داشته باشد بلکه در زندگی شخصی نیز می تواند اوامر هشت همسر را رفع و رجوع کند!


 

رحیم سلیقه عراقی در منزل دامادش احمد باطبی در کنار نازلی دخترش، فریبا داوودی مهاجر (مادر زن علی افشاری)، کورش صحتی، ابوالفضل (پویا) جهاندار، ماه منیر رحیمی (همسر سابق مهدی خلجی و کارمند صدای آمریکا)


آیا باطبی مهره وزارت اطلاعات است ؟

حسن زارع زاده و احمد باطبی در کلابهای شبانه واشینگتن به همراه وکیل باطبی لیلی مظاهری

اخیرا تارا نیازی پس از دو سال زندگی مشترک با احمد باطبی تحت عنوان نامزد! و جدایی از وی فاش کرد که باطبی از سوی پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) به خاطر ارتباط با سازمان های امنیتی ایران و دخالت در شناسایی یا بازداشت 200 تن از وابستگان به گروههای معارض جمهوری اسلامی احضار شده است. وی همچنین خبر داده بود که خود شاهد مکالمات باطبی با ماموران امنیتی ایران بوده و از سوی دیگر، اف بی آی به مکالمات انجام گرفته دسترسی پیدا کرده است. «نیازی» بخشی از کلاهبرداری های نامزد سابق! خود را نیز منتشر کرد. متقابلا باطبی وی را متهم به کلاهبرداری و اخاذی کرد. بقیه این زد و خورد را که باعث شده پای امیرعباس فخرآور نیز به عنوان متهم در ماجرای نفوذ اطلاعاتی ایران به میان کشیده شود، در ادامه می خوانید. (رسانه های بیگانه در اوج آشوب های تیرماه 78 با چهره سازی از باطبی و فخرآور، آن دو را از سران جنبش دانشجویی معارض با نظام معرفی کردند و پس از فرار از ایران، باطبی و فخرآور تا مدت ها ارتباطات کاملا تنگی داشتند به نحوی که هنوز هم برخی تصاویرآن دوستی ها در اینترنت موجود است).

تارا نیازی در واکنش به اتهامات متقابل باطبی می نویسد: آقای باطبی با زرنگی تمام سعی کرده موضوع ارتباط با آقای جوادی مامور وزارت اطلاعات را به حاشیه ببرد و اتهامات اخلاقی و سندسازی علیه من را در پیش بگیرد. آقای باطبی در مکالمه با مامور اطلاعاتی، او را «جواد جون» خطاب می کرد و منجمله پیامی را دریافت و به حسن زارع زاده اردشیر فرستاد ... ایشان بهتر بود به دلیل اخراجش از صدای آمریکا (دو هفته قبل) هم اشاره می کرد و اینکه با پادرمیانی خانم ستاره درخشش فقط برای یک ماه به کار برگشته تا کار جدیدی برای خود پیدا کند... ایشان همچنین متن ایمیل مبادله شده با خانم نوشابه امیری در سایت روزآنلاین را هم منتشر کرده اند که باعث به هم خوردن رابطه من با روزآنلاین شد اما با همین ایمیل همگان متوجه می شوند که مبنای کار برخی رسانه های فارسی زبان این طرف، براساس سواد و دانش و قدرت نوشتاری نیست بلکه براساس پارتی بازی و ارتباطات پشت پرده است.

تارا نیازی همسر سابق احمد باطبی

همسر سابق باطبی در واکنش به اتهام فساد اخلاقی و ارتباطات چندگانه به طور سربسته می نویسد: من تمام عمر از این ماجراهای خاله زنکی گریزان بوده ام هرچند که اگر قرار به گفتن باشد می توان از همسرهای سابق این آقا از جمله خانم سمیرا و سمیه بینات [و اخیرا خانم نازلی!] نقل قول های مشابه تجربیات تلخ را ذکر کرد. در مورد پرونده خشونت خانوادگی، پرونده مختومه نشد آن طور که باطبی می گوید بلکه به دلیل خواهش آقای موسوی خوئینی من شکایتم را پس گرفتم.


حمایت احمد باطبی از دوستان شاهین نجفی

احمد باطبی که پس از فرار از کشور، از رسانه‌های بیگانه گدایی می‌کند در صفحه شخصی خود در فیس‌بوک، برای اینکه ناراحتی خود از دستگیری دوستی معاند را اعلام کند، توهین به مقدسات ایرانیان را در دستور کار قرار داده است.

س از دستگیری مهدی موسوی و فاطمه اختصاری از همکاران و حامیان شعری شاهین نجفی خواننده هتاک و توهین کننده به ساحت مقدس اهل بیت(ع)، صفحه شخصی معاندین فراری در فیس بوک فعال شده است.

باطبی که در دوران سکونت در غرب به قول سعدی فی الجمله نمانده از معاصی، منکری که نکرده باشد و مسکری که نخورده باشد حالا در جایگاه یک متخصص علم‌الاجتماع ظاهر شده و از نگاه جامعه شناسانه! به مقدسات توهین و مثلا آن را نقد می‌کند.

این مزدور وطن فروش که حتی از دانستن نام صحیح، پیامبری اولوالعزم عاجز است، بدون مطالعه‌‌ای موجز، ولو دو خط ابتداییات دینی نه در باب هستی شناختی و شناخت شناسی (اپیستمولوژیک) در مورد ابتداییات آنگاه به انتشار القائات سخیف و نازل باستان گرایانه خود می‌پرداخت.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۲/۱۰/۱۸
یاسین یاسین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی