یاسین

معرفی عناصر تهاجم فرهنگی

یاسین

معرفی عناصر تهاجم فرهنگی

۲۰دی

 سیمین غانم، خواننده زن در گفت وگو با روزنامه اعتماد مورخ 18/10/92 به صراحت از محدودیت های انقلاب برای زنان سخن گفته است . این سخنان چندان بی ارتباط با با فتوای وزیر به اجتهاد نرسیده ندارد که تک خوانی زنان را بدون مفسده دانسته است .




«بعد از انقلاب تماس ها و ارتباط های بسیاری قطع شد و من جور آهنگسازی کارهایم را خودم کشیدم. خوشبختانه از این وضعیت هم راضی هستم و مردم هم از کنسرت ها و قطعه هایی که ارائه می کنیم استقبال می کنند، دلیلش هم این است که من بیش از هر چیزی، شعر را حس می کنم و جای آهنگ را تشخیص می دهم و آنچه ارائه می کنم با روحیه ام بیشتر تطبیق دارد
 من قصد محدود کردن خودم را ندارم. خانم ها چه بخواهند و چه نخواهند شامل این محدودیت ها هستند. من هم دوست دارم فعالیت بیشتری انجام دهم. ان شاءالله اگر روزی فرصت و شرایط اجازه دهد، حتی به صورت همخوانی فضاهای تازه را تجربه و از آهنگسازان بزرگ استفاده می کنم»


به نظر می رسد روزنامه اعتماد با تکیه بر سخنان وزیر به تعریف از صدای خواننده زن لس آنجلس پرداخته و اظهار امیدوراری کرده که سیمین غانم در این دولت موفق به کسب مجوز البوم بشود .


یکی از دلایلی که برای حضور شما در عرصه موسیقی پاپ بیان می شود: شباهت صدای شما با صدای خانم «دلکش» است. در واقع برخی ها این گونه بیان کرده اند که شما برای گریز از این شباهت و بیرون آمدن از سایه «دلکش» وارد موسیقی پاپ شده اید! آیا این نکته واقعیت دارد یا اینکه دلیل دیگری برای ورود شما به موسیقی پاپ وجود دارد؟
 شروع کار هر هنرمند با الگوبرداری است. هر خواننده یی قبل از فرم گرفتن صدایش و پیش از آنکه صدای خودش را پیدا کند، به گونه یی ناخواسته برای خودش الگویی می گیرد. من هم در اوایل کارم آهنگ هایی که می ساختند را می خواندم. شاید از نظر قدرت صدایی، شباهت هایی بین صدای من و خانم دلکش وجود داشت البته خودم احساس نمی کنم شباهتی وجود داشته باشد. به هرحال من همیشه به دنبال تجربه های تازه بودم. نخستین قطعه یی هم که در قالب پاپ اجرا کردم «قلک چشات» بود و صدای من را در قالب واقعی اش ارائه کرد. این قطعه تا مدت ها هم بهترین قطعه بازار موسیقی بود.
    
 در حال حاضر جامعه ما با تغییرهایی روبه رو شده و امید و نشاطی در سراسر جامعه شکل گرفته است. به نظر شما این تغییرات در برگزاری کنسرت و انتشار آلبوم از سوی شما تاثیری دارد؟
 در همه جای دنیا این گونه است که هر خواننده یی، نخست آلبوم خود را در قالب سی دی به بازار ارائه می کند و بعد کنسرت همان آلبوم را برگزار می کند. ما در ایران بدون انتشار آلبوم، کنسرت هایمان را برگزار می کنیم و خوشبختانه با اعتباری که مردم برای ما قایل هستند، از کنسرت هایمان استقبال می کنند. انتشار سی دی لازم است و هر زمانی که به ما مجوز بدهند کارهای زیادی دارم که منتشر کنم حتی به صورت همخوانی.


موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۲/۱۰/۲۰
یاسین یاسین

نظرات  (۳)

با سلام
ممنون شما لینک شدید
سلام ممنون که به وبسایتم سر زدی لطفا به وبسایتم رای بده.راستی وبلاگت رو لینک کردم.
۰۶ فروردين ۹۳ ، ۱۷:۰۴ علی عباس نژاد
باید دید حرام خدا را حلال می کنند !؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی